Thursday, October 18, 2012

Kisah Sedih Pakcik Itu

Ex-wife abg ada lelaki lain, abg tinggallkan dia sbb dia tak mau kembali taat, walaupun bukti dah jelas dan nyata, dia masih menafikan kecurangan dia, dan gunakan abg sebagai lombong emas dia..disebabkan itu, abg berjanji pada diri abg utk hancurkan semua hati perempuan lain
Ternyata, aku tak dapat benci dia adalah bersebab..since penipuan dia dah terbongkar, dan aku paksa dia ngaku sebab den takdo maso nak gi menyiasat, hasilnya, sebuah kisah silam yg sedih terungkap kembali...im so so so sorry dear abg...walaupun sepatutnya aku benci dia sbb dia menipu, tapi bia dah tau perkara sebenar, aku tak dapat benci dia, malah makin sayang pulak..adedeh...camner ni...walaupun aku tau dia kawan dgn aku semata2 nak musnahkan hati aku yg suci..hukhuk..

Tapi apapun, aku still terpaksa tinggalkan dia sbb dia nekad tak mau kawen lagi, tak mau ada anak lagi..well, it was just his decision, ketentuan Ilahi takkan dapat diduga kan....kalau ikutkan hati yg degil dan terlalu mencintai dia ni, aku sanggup tunggu dia sampai mati sekalipun..tapi aku tau, hidup aku bukan hanya untuk aku..aku masih ada mak ayah..dia pun suh aku pikir banyak kali, jangan hampakan mak ayah yg mengharap aku berkahwin dah idup bahgia..

so what is my next step? aku masih tak tau..sbb aku masih tak sanggup pisah dgn dia, aku masih tak sedia nak lupakan dia..setiap hari aku dgr suara dia, mana mampu tiba2 aku nak buang dia sekelip mata kan?

Aku cuma mampu berharap agar Tuhan tunjukkan jalan yg terbaik buatku..dan aku berdoa agar Tuhan lembutkan hati dia agar melupakan kisah yg lalu, agar memaafkan segala yg pernah terjadi, agar melupakan segala amarah dia terhadap makhluk bernama perempuan..selagi dia tak dapat maafkan apa yg pernah terjadi, selagi itu dia takkan tenang...aku mahu dia bahagia, walaupun bukan dengan aku..

hukhuk abang..syg syg sgt kat abg..

Tuhan, tolonglah....

No comments:

Post a Comment