Wednesday, October 20, 2010

Sila datang lagi

Sila la datang lagi yer encik demam. Hadir mu memberi aku kesempatan untuk melepaskan lelah kerja, walaupun hakikatnya badan ni tak selesa dengan kehadiranmu, namun aku tetap bersyukur. Demam yang berlanjutan dari semalam telah membawaku ke Klinik Fadzliana di Seri Kembangan. Doktor yang baik hati telah memeriksa tahap kesihatanku dan membekalkan aku dengan sejumlah ubat-ubatan yang belum tentu aku akan perabis. Di samping itu, surat MC turut diberikan, di mana itulah tujuan utama aku pergi klinik, demi sekeping surat MC. Bukan nak sangat ubat, sebab aku leh telan panadol je untuk redakan demam ni. Tapi aku nak MC sebab tak larat sangat nak berhadapan dengan kerenah pekerjaan di ofis. Lagipun sejak aku pulang dari outstation, aku belum dapat rehat yang cukup, dan itula yang mengundang encik demam ni.

Aku pergi klinik tadi dah tengahari. Sengaja aku keluar time panas terik sebab badan rasa sejuk sangat sampai gigil. Bila keluar time panas, tak terasa sangat sejuk dalaman tu. Walaupun kepala ni terasa berat, aku gagahkan juga memandu ke SK. Tak dapat surat MC kang, susah pulak nak jawab ngan bos. Kang dia kata aku tipu lak, sengaja nak cuti. (Memang pun sengaja, padahal semalam dah leh sembuh kalo aku makan panadol). Walaupun orang tak ramai kat klinik tadi, aku rasa macam lama sangat aku kena tunggu turn untuk masuk jumpa doktor. Dah la kepala makin sakit, kena tunggu lama pulak. Sabau je la aku. Pas kuar dari klinik, aku gi beli ayam n nasik kat Ayamas sebelah klinik tu. Memang dah jadi kemestian aku singgah kat Ayamas tu tiap kali aku gi Klinik Dr Fadzliana.

Balik dari klinik, makan antibiotik, makan nasik n ayam aku beli tadi, makan ubat demam, ubat skt kepala, ubat ape tah lagi then terus aku memengsankan diri sampai la ke senja. Memang tak larat nak wat menda len. Aku siap berstokin dan berselimut tido petang tadi. Punya la rasa sejuk sangat. Bangun senja tadi, dah rasa ok sket la. Cukup la tu encik demam, bulan depan la pulak datang lagi. :D

Lepas Maghrib tadi sambung makan ayam yang aku simpan sket petang tadi. Pastu Ain lak tanya nak dia belikan makanan ke sebab dia kat kedai makan tadi. Aku pun iyekan je. Aku kirim nasik ayam dan teh ais. Adoi, tak macam orang sakit pun aku ni, selera je makan. Dah tu nasik ayam lagi. Hahaha. Jangan bagi aku pening kepala je, tu je yang buat aku tak lalu makan. 



Perlukah aku mengikut kata ibu
yang mahu aku berbaik semula dengan H
5 tahun aku bersama H, dan akhirnya aku tinggalkan dia
H, aku tak mampu lg berhadapan dgn ego mu
sbb aku sejuta kali lebih ego wakakaka

No comments:

Post a Comment