Tuesday, October 26, 2010

Jangan tiru macam saya

Sepatutnya aku tidaklah sebegini sibuk. Sampai tak sempat nak membebel kat sini. Kerja, memang takkan habis. Yang lama lum aku settlekan, datang lagi yang baru. Adeh. Tapi salah aku jugak. Tangguh-tangguh. Takdak sapa suruh aihhh. Nape aku malas nih. Nape. Nape. Ya Allah..jauhi aku dari sifat buruk ni.

Papa dah gi kursus kat Segamat. Isnin sampai Rabu. Ibu stay kat umah aku. Khamis nanti aku cuti, bawak ibu ngan papa gi Melaka, nak settlekan hal pembinaan rumah kat sana. Kontraktor tu dari kalangan ahli keluarga jugak, tapi takleh harap pun. Sama je macam kontraktor yang lama. Banyak main. Kalau tak sanggup buat, jangan terima. Kan dah menyusahkan mak bapak aku. Sabau je la.

Dua tiga hari ni, tidur aku tak menentu. Empat lima pagi baru dapat lelapkan mata. Bangun tetap seperti biasa. Walaupun keinginan aku nak bangun lambat tu ada, tapi tak dapat ditunaikan. Takkan la mak ayah ada kat sini, aku nak layan tido jer, mesti la kena layan diorang. Tak solehah lak aku nanti huhu. Itupun aku amik off hari Isnin je. Hari ni ngan esok aku kena keje la, marah lak bos kang asik cuti je. Tapi kesian ibu, terpaksa tinggal sorang kat rumah aku. Aku lak asik mungkir janji je nak bawak ibu gi shopping kat Jusco. Mane taknye, tido tak cukup, balik keje pulak letih gila macam baru balik latihan perang. Dah tu asyik termembuta je. Ibu tak sampai hati nak kejutkan aku. Kesian ibu, aku lum cukup solehah dalam melayan kemahuan beliau. Esok petang aku mesti bawak ibu kuar gak. So malam ni aku kena tido awal sket. Pedulikan la kbank aku tu. aku yang tukang kumpul dokumen. Anta lambat sikit takpe kut. Huhu tangguh lagi. Dilarang meniru sifat buruk ini :D
Tengok....berangan sempat pulak tu kehkehkeh



aku tidak lagi tertumpu pada Z
aku layan Z macam kawan biasa, tapi Z tak suka
asik terasa je bila aku sembang cam kengkawan bese
gurau over sket, dah majuk, cakap kasar sket, majuk lagi
susah la orang macam ni, aku tak paham kehendak dia

5 comments:

  1. tp tak pe.....life must go on!!! tetiba erk...hahha!!! =)

    ReplyDelete
  2. saye pon suke tangguh2 keje jgk.hehe.

    ReplyDelete
  3. Aisyah: ehe nama sama..go go live love life
    Nurul: haippp jgn tangguh2..ehe :D

    ReplyDelete
  4. selamat ulang tahun sayang - lagu imran ajmain
    (kaitannye?) entahlah.haha XD

    ReplyDelete