Thursday, November 4, 2010

Lena aku di dalam pelukanmu

Opss aku tidak dipeluk oleh sesiapa. Mungkin Patrick ucukku yang teringin berbicara begitu. Heheh. Sejak parents aku pulang semula ke negeri di bawah bayu, aku jadi kuat tido. Balik keje je tido. Bangun untuk solat dan makan pastu tido balik sampai pagi. Tu yang tak hapdet2 blog nie. Kat opis lak, lepas makan tengahari, lena lagi kat surau sebelum solat zohor. Adoiyai..lepas tu nak salahkan sape kalo berat dah bertambah 3 kilo... (T___T)

aku perasan :P (errr Shahir ni muda 4 tahun dari aku..hikhik wat adik ipar leh ler)

Nape ek, rasa letih semacam. Mungkin aku stress dengan kondisi kewangan ku yang susut terlampau. Kalau nak harapkan gaji basic aku tu, setakat cukup-cukup makan je, takleh nak shopping mopping. Bulan lepas takde claim, parents lak datang, takkan nak suh diorang banje aku lak kan. Jatuh la water face aku sebagai seorang eksekutif. Cis sempat lagi nak ego dalam kesempitan. Bukan ego, aku tak sampai hati nak makan duit parents aku sedangkan aku tau diorang datang nak setelkan hal pembinaan rumah kat Melaka tu pun pakai duit simpanan tabung haji. Asik keluarkan duit simpanan tu, sampai bila nak cukup. Nak taknak, aku pakai semua saki baki simpanan aku mane yang ada, tak cukup tu, aku swap jer kredit kad. Esok lusa buleh bayar. Asalkan aku tak rasa bersalah kat mak pak aku.

Err comot...sape suruh gi masuk kawasan pembinaan..sib bek tak tenggelam lam tanah lembik tu

Alhamdulillah, setelah lima tahun tertangguh, akhirnye berlangsung juga kerja-kerja pembinaan villa hanna (nama yg dicadangkan utk rumah yg bakal dibina dan dibantah keras oleh adik2 ku..jeles la tuh haha)

Ni la akibatnye kalau asik outstation. Abis sume simpanan aku terpaksa didahulukan. Claim lak lambat. Bukan lambat dapat, aku yang lambat buat. Bese ler, gara-gara sikap penangguhan aku tu yang bagai tiada kekesalan. Pendek kata, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. Tak sabar rasa nye tunggu duit claim masuk. Bukan sebab leh shoping pun, sebab aku tak sabar nak bayar hutang-hutang kat bank tu. Bayar kad kredit la, ape lagi kan. Memang dari kecik aku bukan orang yang suka berhutang. Kalo ada hutang je, aku tak senang duduk. Susah je ati ni. Pastu nak ganti balik duit simpanan aku. Kena standby duit untuk roadtax kete lagi. Kira punye kira, tinggal ler beberapa hinggit je untuk aku shoping. Syukur je la kan daripada takde langsung.

So weekend + cuti Deepavali ni aku kena duk umah diam-diam. Takleh keluar gi mana-mana sebab takde bajet. Makan la apa yang ada kat umah ni. Megi ker, goreng nasik ker. Dilarang keluar sama sekali. Dan dilarang mengajak aku keluar ye rakan-rakan. :D

Selamat menyambut Deepavali esok..especially to Shasha :)


Takde rasa ape-ape

No comments:

Post a Comment