Saturday, June 11, 2011

Backdated from FB: Cinta itu pengorbanan..demi sebuah keredhaan

Assalamualaikum..
seringkali kita terdengar bhwa cinta itu memerlukan pengorbanan.
tanpa sedar, kita lakukan pengorbanan itu dgn kerelaan, dgn redha kerana cinta..
tak perlu singkap kisah-kisah silam, kerana situasi sering berulang...dan berulang lagi..
kali ini aku menurut aturan mereka, kerana cintaku pd mereka dan kerana cintaku pd Allah..
aku tahu mereka hanya ingin yg terbaik untukku. Kata mereka,"Cinta boleh dicari dan dipupuk. Jangan sia-siakan hidup kita kepada orang yang tidak mampu memberi kebahagian kepada kita".
aku korbankan perasaan untuk sesuatu yg belum pasti, namun tak ada gentar dlm hati krna meyakini kuasa Yg Maha Esa..
aku berserah pdNya, moga Dia menentukan org yg juga mencintaiNya untukku..
aku mohon tunjukkanlah jalan yg terbaik, andai itu yg terbaik untukku..
moga dgn pengorbanan, cinta itu lebih indah..
moga dgn keredhaan ayahbonda, kita turut mendapat keredhaan Ilahi..
aku berusaha sekadar yg termampu, supaya dpt membahagiakan semua pihak..
namun manusia hanya merancang, Allah juga yg menentukan..
usaha, doa, tawakal...

No comments:

Post a Comment