Saturday, June 11, 2011

Backdated from FB: Wajarkah?

Assalamualaikum..

setelah sekian lama jiwa itu kembali ke jalan Allah, wajarkah kita lihat semula sekelumit kejahilan di waktu lampau?
wajar bagi diriku, supaya aku sentiasa menyesali kesilapan lalu..
supaya aku sentiasa menjauhi kekejian itu..
supaya aku tau Allah murka dgn perbuatan itu, 
dan supaya aku selalu ingat bahawa Allah juga amat menyayangiku kerana membawaku semula ke jalanNya..

Namun tidak wajar kurasa jika sesama makhluk menghukum ku atas masa laluku..
sedangkan aku tidak bersalah ke atas dirinya
tapi bukan salahnya jika dia tetap mau menghukumku
aku terima andai itu hukuman untukku akibat masa lalu itu...
sesungguhnya Allah lebih mengetahui sesuatu dan segala..
moga keampunanNya takkan pernah terputus untukku..amin~
.
.
.
.
Mudah utk mencari musuh, tapi sulit untuk mencari sahabat
Mudah mencari cinta semu, tapi sulit mencari cinta yang tulus
Mudah menyalahkan orng lain, tapi sulit melihat kesalahan sendiri
Mudah utk berkata ‘mundur’ tapi sulit untuk melangkah ‘maju’ kembali
Mudah utk berpisah, mengapa sulit untuk ‘bersatu’ lagi?
Mudah mmberi ‘label’ pada sseorang, tapi mengapa sulit mencabut ‘label’ yg sudah diberikan?



No comments:

Post a Comment