Thursday, September 9, 2010

30 Ramadhan

hari ni hari terakhir umat islam berpuasa di tahun 1431 Hijrah..hari ni juga menjadi hari tersibuk bagi aku dan keluargaku membuat persiapan terakhir menjelang Syawal keesokannya.. tapi aku masih punya kesempatan meng-update blog sambil2 tunggu kek siap dibakar..hikhik

sebenarnye tadi baru vendor streamyx datang tukar modem internet kat umah ni..sebelum ni pakai wired modem, so cuma satu komputer je leh access internet.. skrg pakai wifi modem, leh access dari mana2 ceruk umah pun..hehe.. dah lama aku suh papa pi mintak tukar modem kat TMPoint, tapi baru semalam dia cakap kat org tmpoint tu, tu pun sebab aku ikut skali pi bayar bil api semalam.. cepat gak diorang punya tindakan.. semalam mintak, ari ni dah dapat.. mula2 katanye takde stok, kne tunggu seminggu dua.. tapi elok pulak arini dah datang pasang.. Alhamdulillah..

aku tgh wat kek lapis oreo ni.. first time buat, ntah jadi ke tak.. ibu la suh tolong buat.. ibu suka sangat try respi baru.. tapi yg jadi mangsa anak2 le yg kne tolong wat.. hahaha.. dah tu aku lak tak tau cara, tak masak2 lagi kek tu..bape kali kuar masuk oven dah..kekeke.. nasib ler.. kalo tak jadi, wat lagi pasnie..

adeh dari pagi tadi aku taip, sampai petang pun tak post2 lagi entri nie.. banyak sangat mende nak dibuat.. usik sane sket, usik sni sket.. kene bebel2 lagi kat adik pompuan aku yg dua org tu.. diorang ni skali cakap skali buat, macam pahat ngan pemukul dah.. sib bek adik lelaki aku tak balik raya sebab kena standby, kalo tak dah lama kaki dan tangan beliau naik kat budak berdua tu..dia tu ganas sket, aku kira ok lagi, pakai mulut jer.. yg sakit cuma telinga dan hati akibat terkena bebelan aku.. takpa raya sok mintak maaf ler..huhu.. banyak mende tak settle lagi nie, diorang ni wat tak reti jer.. sok kengkawan diorang dah sampai depan pintu, baru nak gelabah kot.. aku takpe,, kengkawan sume jauh.. so takde yg akan datang raya.. hehehe selamat.... k la nak sambung wat keje, ada masa aku bebel lagi kat sni..

err kot kot la tak sempat nak update lagi pasnie, aku amik kesempatan untuk ucapkan...Selamat hari raya!




Lepas sahur tadi Z mesej..
Dia bilang dia rindu kat aku..
Aku pun balas, aku juga rindu..
Tp hakikatnya, Allah saje yg tau..
Rasa cinta dan rindu itu milik Allah..
Biarlah Dia yg tentukan pada siapa seharusnya perasaan itu dicurahkan..

No comments:

Post a Comment