Friday, September 24, 2010

Kepulangan yg tak dinanti

sadisnye tajuk..hahaha..tapi itulah yang bermain lam pikiran aku, yang mengganggu jiwa dan kewarasan akal..aku pun tak tau nape aku rasa begitu.. mungkin sebab dah pergi xi'an untuk kali kedua (19-23 sept) dalam masa terdekat, maka aku rasa takde org excited tunggu kepulangan aku..hahaha..paling aku kecik ati bila bos wat tak tau je emel n mesej aku.. ciss punye bos.. bila aku ugut nak blah dari unit tu, tau lak nak menggelabah biawak..memang aku tak suka tarik perhatian dia dengan kerja2 aku, sebab aku tak mau jadi terlalu penting untuk bos dan unit itu.. tapi jangan la wat tak tau langsung..hati ni pandai terguris ngan bos jugak rupenye..hukhuk

this 2nd trip to xi'an was better than the first one.. walopun kami 3 orang wanita melayu bukan terakhir terpaksa meredah awan tanpa pengiring dari vendor, kami selamat juga sampai ke tempat yang dituju.. malah kedatangan kami kali ni disambut oleh wakil vendor yang bijak mengambil hati kami..namanye kevin kot..haha lupa sudaa..macam2 aktiviti menarik dia aturkan untuk kami, tapi tak sume kami dapat buat sebab masa amat mencemburui kami..lagipun kali ni pergi kejap je..3 hari je kat xi'an, lagi dua hari abis untuk perjalanan pergi dan balik ke KL je..

2 hari pertama kat xi'an, memang bertungkus lumus keje dari pagi sampai ke malam.. makan pun pi dekat2 je..siap kevin aturkan kami untuk solat kat restoran muslim tu..amik satu bilik, bentang alas meja atas lantai, n kami solat atas tu.. dah la masa tu tak bawak telekong, sbb ingat sempat balik hotel, mengadu la kat kevin yang kitorang perlukan stokin sbb tak bawak telekong..tak sangka kevin bersungguh2 cari kedai n belikan stokin sebagai pelengkap untuk kitorang tunaikan kewajipan pada yang Esa..terharu sey..pengiring sebelum ni pandang ringan je soal ibadah n makan minum kitorang..tapi tidak kevin.. dia bawak gi makan pun memang sume restoran muslim.. tu yang aku malas nak cita pasal first trip tu.. umpama mimpi ngeri, rasa tak ingin lagi kembali ke sana.. tapi Allah maha adil, Dia beri kesempatan kali kedua untuk kami merasai nikmatnya pi melihat negara orang.. :) Terima kasih Allah..

hari ketiga kat xi'an was a public holiday for china.. kat china, diorang sambut moon cake festival selama tiga hari..sebab tu kitorang kena pulun keje 2 hari pertama.. so hari ketiga tu dapat la gi jalan2.. kul 10 pagi gerak dari hotel, pergi ke city wall.. kat sana, kevin sewakan basikal n kitorang cycling around the city wall.. ada la dalam 13km jugak la..sejam lebih baru abih pusing keliling tembok besar xi'an tu..letih tu tak terasa sebab pemandangan sangat menarik, cuaca pun tak panas, cuma berangin sikit..sepanjang mengayuh tu aku sibuk duk snap gambo je.. sampai abih bateri kamera hihi.. pas penat cycling, kitorang pi makan.. order lagi roti yg dikoyak kecik2 dengan sup kambing tu.. marvellous.. tu makanan terkenal kat xi'an..pas makan tu, kitorang gi shopping kat kilang sutera.. menarik gak la sbb dia ada cita sejarah n punca n cara sutera dihasilkan..abih dekat 600yuan jugak aku kat situ..siap paw kad kredit manager lagi..hahaha.. sebab kad kredit aku lum siap, cash pulak tak cukup..kihkih..pas shopping, gi visit terra-cotta warrior and horses of qin shihuang museum lak..takde le best sgt pun..tgk patung2 lama je.. tapi kedudukan patung2 warrior tu sama lam citer the mummy 3..rasa cam nak tengok lagi lak citer mummy yang ada jet li belakon tu..lam kul 5 lebih, kitorang gerak balik hotel, solat, rehat jap, pastu kuar makan..malam tu makan pizza je.. seafood n vege pizza..pastu pi shopping souvenir kat muslim street..balik hotel semula dah kul 10pm..kevin dan book kan skali lagi foot massage session kat touch spa yang terletak di sofitel east wing..eheee best.. 2 hari berturut2 ada orang urutkan kaki n tangan.. will miss those moment.. memang aku rasa cam takmo balik je.. dah le sofitel luxury hotel tu memang best.. decoration hotel n bilik dia memang cun abis..

hari ni aku book off tanpa gtau bos..biarkan..ngeee.. aku nak layan tido je sampai esok..upload gamba sket..tapi malas nak susun..susah sbb takde mouse..huhu~

souvenir dari vendor masa first trip dulu..tu pun dgn tak malunye kitorang request..hakhak

ashtray untuk kasi kat perokok

keychain nie untuk front office guys

emperor and empress magnet..sweet

magnet untuk back office girls and mommies

more gifts..tapi ni lum tau nak kasi sape..

ni untuk other officemates yang bukan seunit..

speaker ni beli kat guangzhou airport..tetibe berkenan lak sbb kiut sgt..

magnet untuk bosses

skarf sutera ni beli kat kilang sutera tu..tp ni 50% silk je..for two special ladies :)

kiut tak mr panda saye..nyaris berhutang sbb nak dapatkan dia nie..kiut kiut!

sarung hp ni kecik sgt..tapi so soft..asik nak pegang je..

moon cake gift from huawei..err tak lalu la nk makan..tak tau sampai bila mereka akan bertapa atas meja mkn tu
transfer guidance yg hampeh..sukar difahami..baik tanye org je kalo takmo ilang arah

first trip dulu duk kat hotel ni..ok la..5 star..
second trip duk kat sofitel..lagi la ok..luxury hotel le katekan..kehkeh

bookmark ni bli kat muslim street, dia lukis guna tangan jari dan kuku..hand painting

for pasangan tunang dan bakal bertunang..both couples dah byk tolong aku..so this are extra gift for them :)

a pen for a man

another..

aku ingin lupakan perasaan yg keliru nie..
namun makin jauh aku pergi, makin rasa itu mengejarku