Monday, September 13, 2010

"DIA MILIKKU!"

Dia untukku Bukan untukmu
Dia milikku Bukan milikmu
Pergilah kamu Jangan kau ganggu
Biarkan aku Mendekatinya

Kamu
Tak akan mungkin Mendapatkannya
Karena dia Berikan aku Pertanda cinta
Janganlah kamu banyak bermimpi
Dia Untuk aku...


Kalaulah aku boleh berkata dengan pasti " DIA MILIKKU!!!"... kan senang.. takde sape akan leh ganggu ketenangan hati ni.. i was shocked by that young girl? huh..cant believe it! aku tersedar yang aku sayang pada 'dia' di saat gadis lain mengakui bahawa 'dia' sygkan gadis itu.. saat itu juga aku rasa nak terbalikkan dunia ni.. namun akhirnya, aku yg terbalik tunggang langgang.. mane taknye, si gadis itu mengakui macam2 perkara yg si dia menafikan sekeras2nya.. adeh.. mane satu aku nak caya? aku tak dapat menimbang seadilnya kerana keterbatasan komunikasi aku dgn si gadis.. aku cuma dapat menenangkan hati dgn penjelasan 'dia' yg kononnye tak tahu menahu tentang perkara yg aku dpt tau dari gadis itu...  mungkin aku yg tersalah sangka.. tapi hati ini benar2 cemburu.. cemburu? tandanya sayangkah? aku dah serik nak mengaku syg pd lelaki.. tp untuk menahannya dlm hati sahaja, aku bagai dah takde kekuatan itu.. Allah.. kuatkanlah hambaMu ini.. jangan aku terhanyut hingga menzalimi perasaan sendiri.. 

Dah tiga hari, sejak waktu terakhir berbuka di bulan Ramadhan, hinggalah ke hari ini.. aku diserang pening kepala + angin yg ntah datang dari mane aku pun tak tau.. gangguan fikiran aku turut bermula pada petang terakhir Ramadhan itu.. berkaitan kah? takkan aku shocked sampai sakit macam ni? unbelievable.. 

3 hari pertama syawal, kebanyakan masa aku habis atas katil bertemankan minyak angin cap kapak.. huhu.. org len hari raya pakai minyak wangi, aku duk lumur minyak angin.. baju raya aku yang dua pasang tu sampai ke hari ni belum disentuh.. pada 2 hari pertama aku diserang pening yg teramat ni, aku langsung takleh nak makan.. tengok makanan je dah cukup buat aku rasa mual.. leh minum air masak je.. aku langsung tak dapat berdiri lama, rasa dunia ni bergoyang-goyang.. kalau duduk pun, kepala ni bagai tak tertampung oleh badan sendiri.. rasa berat sangat.. mesti kena bersandar.. puas la ibu suh adik mimi buatkan air halia la, kasi ubat angin la, telan panadol la, urut la, papa wat refleksiologi la, macam2... satu pun tak dapat menyembuhkan penderitaan itu.. pening betul, aku tak penah sakit kepala sampai 2-3 hari macm nie..

hari ketiga ni pun, sebab aku dah bosan terbaring macam org sakit tenat, tengahari tadi aku gagahkan diri drive gi beli kfc sebab ibu teringin nak makan.. nape aku yg kena gi? sbb orang len tak reti nak order.. pelik tul.. order je la..huhu.. pas maghrib tadi aku basuh periuk belanga yg bertimbun kat belakang umah.. tu pun sambil duduk je , kepala letak atas lutut.. huh berat tul pale aku.. ibu bebel2 suh aku rehat je, takut melarat sakit nanti.. tapi apekn daya, kebosanan aku tak dapat dibendung lagi.. bile aku betul2 tak larat, baru la aku pi landing atas katil, tido bagai tak ingin bangun lagi.. ngee~

kira hari ni ok la sket.. walau pun meng-update blog guna sebelah tgn, sbb sblh lg tngan kne tampung kapla yg masih penin ni, aku bersyukur sbb derita itu sudah berkurang..  walau dalam keadaan tak berapa stabil, aku masih leh bebel2 kat adik2 suh studi untuk PMR n SPM.. sampai adik mimi, yang nak amik PMR tu nangis2 sebab stress.. hahaha.. bukan sbb stress dengar akak dia ni bebel k, dia stress sebab dia rasa tak tau ape2, sedangkan PMR tak lama dah.. 5 oktober kut.. puas aku bagi nasihat dalam bentuk laser tadi.. ngee.. rasa poyo je nak nasihat baik2.. kasi laser sama dia.. hukhuk..






adakah aku telah menimbulkan kemarahan Z..
kerana meragui penjelasannya?
but still, aku tak mau lepaskan dia.. 
walopun aku sedar aku tak layak utk dia..
pentingkan dirikah aku ni?
pd ms yg sama, seseorang yg pernah mencuri tumpuanku,
atau aku namakan dia sebagai B di sini..
hadir dlm konflik dalaman aku ni.. 
aku hanya mampu berserah pd Ilahi..

2 comments:

  1. aisyah..cerita-cerita dlm entry kamu, bagai saya familiar..neway, Z memang telah ditakdir untuk kamu..si gadis pasti akan menarik dirinya..saya juga akan doakan..agar kamu bahagia selalu..jgn sedey2 okey..

    ReplyDelete
  2. Mr/Mdm/Miss Anon di atas..
    cerita sy mgkin hanya sebuah kebetulan..camne kamu begitu pasti tntg takdir sy? ngee~ Moga kamu juga bahagia selalu~ :)

    ReplyDelete