Saturday, November 20, 2010

Minggu Aidiladha

Tahun ni buat kali keduanya aku menyambut Aidiladha tanpa family di sisi. Bukan setakat family, tapi memang tanpa sesiapa di sisi. Tegar sungguh aku menghadapi situasi tersebut. Apapun, aku tetap bersyukur kerana Allah beri kesempatan buatku menikmati takbir di Aidiladha sekali lagi pada tahun ni. Tahun depan belum tentu lagi kan. 

Moga ibu bapa ku berkesempatan menziarahi rumahMu ya Allah..

Parents and my sisters tak balik raya kat kelantan tahun ni sebab one of my sister is one of the calon untuk SPM tahun ni, so taknak ganggu dia study. Sepatutnya aku lak pulang ke kelantan dan menyambut nenek pulang dari tanah suci Mekah. Tapi disebabkan kekangan wang dan masa, aku yang dah plan nak balik sekali dengan adik ku yang keje kat Gemas tu tak jadi balik kampung jumpa nenek. Ada ke patut aku kena pi training khamis n jumaat lepas. So aku memang takleh amik cuti la, leh cuti satu hari je iaitu Rabu. Kelantan tu bukan belakang umah sewa aku ni. Bukan sejam dua perjalanan. Maaf la nek kerana cucu-cucu mu menabur janji palsu. Bukan niat nak memalsukan perjanjian, tapi keadaan yang tak mengizinkan. 

Maka seharian Aidiladha ku hanya dihabiskan di dalam rumah. Makan pun ala kadar je. Aku lagi suka kalo tak makan, leh diet. Tapi sejak diserang gastrik beberapa bulan lepas, lambat makan sket je dah angin satu badan. Paling tak best bila start pening n sakit kepala. So kawan-kawan jangan gedik nak diet-diet dengan cara tak makan yer. Makan lah makanan seimbang, makan dengan kerap tapi dengan kuantiti yang sedikit. Itu lebih baik dari makan sekali sehari dengan kuantiti yang banyak. 

Khamis n Jumaat aku training kat CP Tower. Boss n the boys pun ada training kat situ jugak, tapi clas lain la. Aku tak join diorang. Boss tegezut tengok aku kat situ. Dia ingat aku cuti raya. Siap tanya, " Eh kau buat ape kat sini?". Aku menjawab balik " Saya jalan-jalan kat sini, aih bos ni, dah tentula saya ada training gak". Bos aku memang tak puas ati aku gi training software installation tu. Dia kata aku sampai dah gi China wat software upgrading ari tu, tak payah training dah. Cis betul bos ni. Habih satu training center tu tau aku dah gi China. Hampes.

Arini aktiviti aku agak best. Banyak pitis aku habih wehhhhh. Sesalan ku tidak berguna lagi. Penat la nak citer, sok la aku sambung ek. Ada urusan skek. Gudnite


Semenjak dua menjak ni
banyak semut kat umah aku
tau la aku ni manis
Ain (hosmet) pun tengah berdarah manis
syoh semut syoh syoh

No comments:

Post a Comment