Friday, November 26, 2010

Siang keje malam keje

Wah..sememangnya aku ini 'rajin'. Siang training, malam buat patching dengan vendor, esoknye training lagi, malam tu buat patching lagi. Mana waktu tidurku??? Bos ku yang kacak, tolong la tambah staff. Saya hampir jadi zombie kampung pisang ni. 

Giler tul kije macam ni, nasib baik bukan selalu. Nak suruh orang lain ganti pun tak leh sebab memang tak cukup orang. Nak buat tak tau pun takleh, kang bile vendor dah takde, aku la yang kena wat sendirik sume tu. Nape la aku terlibat ngan keje macam ni. Aku nak keje biasa-biasa je. Macam ofismate yang lain. Masuk pukul 8.30 pagi, balik pukul 5.30 petang. Aku ngan Dila je selalu kena keje tak tentu masa. Dah takdir aku kena keje macam ni, kena redha. Aku mohon Allah kuatkan mental dan fizikalku. Keje kena ikhlas ye Aisyah!

Mata aku dah lebam cenggini..sape nak jawab :( kredit to dunyahalal

Tak cukup tido punya pasal, mata dah jadi cam lam gamba kat atas ni. Nak lekap uncang teh kat mata semalaman bukannye pekerjaan yang mudah. Dengan gaya tido aku yang amat lasak ngalahkan bermain bola jaring di tengah padang, maunye uncang teh tu bertaburan bawah katil jawapnye. Takkan nak lekat pakai gam pulak.<-- hendak seribu daya, tak hendak macam-macam dalih :D

Setelah bertungkus lumus keje malam (selasa n rabu), maka dua hari berikutnye pulak aku book off. Kiranye semalam ngan hari ni aku tak keje ler. Bos kasi ke tak ke, aku tak peduli. Aku cakap sekali je, nak off, by hook or by crook (betul ke eh pepatah ni). Tido mesti diqadha. Nak domam je rasa tak cukup tido nih. Tapi duk umah pun keje jugak ni. Ada je mende nak kena wat :D

Sok nak berjalan jauh pulak. Ada kenduri kat Kemaman. Raja seharinye adalah Ciko dan pasangannya Erma. Moga perjalanan sok dipermudahkan. Amin~~



Muhasabah Aisyah:
Mungkin keje bertungkus lumus camni tak akan membuatkan aku kaya raya
Namun Allah itu sesungguhnya maha adil
Dia akan permudahkan urusan ku di bahagian lain pula
Hanya Dia yang maha mengetahui apa yang terbaik untuk aku
Redha dan berusahalah seikhlas hati =)

No comments:

Post a Comment