Monday, November 29, 2010

Tak bisa melawan

Hari ni aku bekerja bagai tiada esok. Tak cukup tangan dibuatnya. Kalo la kaki ni leh tolong buat keje, mau aku kerahkan beliau sekali. Duk kat bawah meja je watpe.

Dalam kesibukan keje bertimbun akibat tak masuk ofis minggu lepas, tetiba bos panggil sampaikan satu berita "baik" punyer.

"Nanti kau buat routing kat SS jugak, Dila buat routing kat IMS. Kena tolong cover Sha sebab Noor dah resign dapat kije lain"

"Wah..bos nampak saya macam takde keje ke? Ni kena bayar gaji double ni. Bos ingat saya ni robot ke, robot pun leh rosak kalo keje overload camni."

 Tapi tak terkeluar pun kata-kata membangkang tu. Kata-kata tadi hanya berlegar dalam hati yang tidak puas hati. Pada hakikatnye, aku cuma mengangguk dan tersenyum sadis menerima tugasan baru yang agak berat padaku, sebab aku tak paham routing kat SS. Arghhhhh cabaran! Passion to win! Challenge!! Dila dah tentunya bengang dengan keputusan bos ni. Wait n see je lah ape yang Dila akan buat nanti.

How to say no to our boss? credit to sense of humor

Hampir tengahari tadi, Noor datang dengan anak-anak dan laki beliau untuk ambil barang-barang. Jumaat ni dia dah start keje kat tempat baru. Rezeki baby dia, habis je pantang terus dapat keje gomen. Happy for her. But pity for me sebab kena cover keje configuration pulak. Moga aku dapat buat yang terbaik. :D

Dalam kesibukan pun aku masih sempat daftar untuk kursus kawen ujung bulan disember nanti skali ngan Ain. Sempat jugak kol papa bertanyakan e-ticket number untuk flight ke Kuching ari Khamis nanti. Yeah cuti lagi. Seminggu ke Kuching, aku tak pasti samada nak bawak laptop ke tak. Kalo takde internet access, sia-sia je aku bawak. Payah pulak nak jaga sebab gi kenduri umah orang kan..emmm tengok la dulu yer.



Sesungguhnya aku tak reti mengatakan tidak pada sebuah arahan.
Ni lah hasil kekejaman askar wataniah yg berjaya diterapkan dlm diri aku :(

No comments:

Post a Comment