Monday, August 23, 2010

13 Ramadhan

Aku kusut... memang betul kena pi outstation.. cuma tarikh lum tentu..but by this week la.. aku nye persiapan? rase nak gi selai sepinggang je, cam pendatang haram.. takde pasport, visa, mahupun kad kredit.. leh ke aku settlekan sume sok? hope so..

Nak makan cekodok pisang... pisang dah bli, siap lenyek dah... skali tepung abis.. raser nak nangis je tgk bekas tepung yg kosong.. adeiiii malas nak pi kedai lagi, sok2 je la...

ape lagi nak citer...takde mood...kepale pun saket.. blogwalking sat


aku tak mau pegiiiiiiiiiii

6 comments:

  1. pegi la.... degil betul la dia ni..
    tuhan dah bagi travel, tak mo travel...
    jom ar kahwin.

    pegi je...fa in na ma al usri yusron...in na maal usri yusron...tak tau makna ke?

    heh heh.

    ReplyDelete
  2. "Maka sesungguhnya, setelah (beserta, di balik) kesulitan itu, ada (setelah mempelajarinya) kemudahan. Sesungguhnya, setelah (beserta, di balik) kesulitan itu, ada (setelah mempelajarinya) kemudahan."

    thanks..memang aku kena pegi pun, cuma x tau bila tu yg wat aku kusut..

    ReplyDelete
  3. tepat-tepat hari raya la...apa lagi...ahaks!!

    ReplyDelete
  4. maksud 'setelah mempelajarinya' tu org lain secara tasauf terjemahkan... ini maksud paling tepat.

    http://puteralilin.blogspot.com/2010/06/surah-pilihan-june-2010.html

    contohnya aku doa...'tuhan, tolong sihatkan kereta aku...lampu depan tu dah la pecah tak ganti-ganti....' maka berlaku la eksiden (cerita betul ni)...maka dalam hati tanya...apsal la aku kena camni...walhal...report polis, budak tu salah,insurans dia bayar semua...lampu yg pecah tu pun auto baiki!!! hahaha...

    ReplyDelete
  5. hari raya...err..jgn laa
    baiknye ko kerana mengajar aku...

    ReplyDelete
  6. setiap yang baik ada buruknya. sekurang-kurangnya itu yg aku faham. nilai redha(menerima) adalah jauh lebih tinggi drpd sekadar mencari kebaikan utk menyukai sesuatu.

    ini termaksud manusia dan Zat.

    ReplyDelete