Tuesday, August 10, 2010

Sahabat

Sahabat amat bermakna dlm idup aku.. bila masanye kita leh tau yg org itu adalah benar2 ikhlas menjadi sahabat kite? emm..bila kamu ditimpa masalah, dia tak akan tinggalkan kamu, dan tak akan ragu2 membantumu.. syukur pada Ilahi, aku sering dikurniakan sahabat2 yang baik hatinye.. nape aku membebel pasal sahabat ni? sumenye kerana Ain, hosmet ku.. ngeee.. 

Arini aku tak sedap badan, bangun pagi tadi dah rasa berat je kepala.. aku ingat sebab tak cukup tido, rupanye berlanjutan pening aku.. sampai rasa mamai2 je time drive kete gi opis.. aku masih abaikan lagi.. aku pikir perut kosong kut, lapa.. semalam makan kebab jer.. takpe2.. sampai RnD, aku gi sarapan dulu.. org len lambat la pulak ari ni.. selambe je la makan sorg2 kat cafe tu.. makan nasik lemak ngan lauk sadin n teh panas secawan.. time makan tu aku dah rasa perut mula masuk angin.. aku ni jenis biler makan kunyah sikit2 je, then telan.. hahaha tak ikut sunnah langsung.. makan nak cepat jer.. sambung citer, pas makan tu aku rasa perut dipenuhi angin.. ades.. ingatkan pas makan elok la, lagi tambah teruk rupenye.. rasa macam2, mual, pedih perut, pening pala, haish... dah macam simptom org mengandung lak.. masuk je testbed, aku mula sendawa2 angin.. urut2 tengkuk sket, tahan pening...tak leh blah.. bukak ym, ngadu kat Ain.. mula2 Ain suh pi klinik, dia nak dtg amik aku kat depan RnD, aku kata segan la plak gi klinik.. x penah aku kena camni sampai gi klinik.. walopun slalu kena, tapi elok sendiri je.. aku menolak cadangan tu, tapi aku request dia urut aku.. so aku pun balik opis.. yey pegi berurut.. Ain kalo ngurut memang sodap.. abis sengal satu badan.. hahaha kuat tul tangan dia.. sib bek bos takde kat opis, dengan dikelilingi Liza ngan Mira, Ain berusaha kuarkan sgala angin lam badan aku.. kuat gak aku sendawa2 sampai si Billy ngata aku dah macam ringtone hp.. cess.. namun sgala keringat Ain gagal, aku still tak ok jugak.. dekat sejam gak aku diurut.. ngee.. nak tak nak, aku terpaksa setuju untuk gi klinik.. mane leh buat keje dh camni, berdiri salah, duduk salah, baring je betul kut.. hehe

Ain bawak aku gi klinik Fadzliyana kat Seri Kembangan.. err Dr tu cam garang ler jugak.. aku masuk wat muka kesian, wat muka sakit tenat.. hahaha tetiba time masuk tu, aku macam nak termuntah.. ngeee.. dokte tanya, nak muntah? mengandung ke? adeiiii dokte....rasa nak guling2 depan dokte tu.. wat malu aku je... cepat2 aku geleng n citer mende sebenar kat dia.. Dia pun kata ni gastrik nie..reaksi aku: "hoh? gastrik? yeke? saya slalu kne camni, tapi tak penah pun sampai gi klinik.." Dr masih berkeras mengatakan aku kne gastrik.. err layan je la sebab dia kasi aku MC arini.. hehehe tapi ubat punye ler banyak.. dia kasi ubat gastrik 2 jenis, ubat tahan muntah, ubat buang angin (kentut ke? hehehe), ubat kembung/loya.. hehehe cam biase, aku mane makan ubat ikut time.. siap pilih2 lagi ubat mane yg aku rasa kne makan.. 

Pas kuar dari klinik, beli ayamas 1/2 ekor.. tekak nie ada lagi slera nak makan bukan2.. hehe.. pastu balik RnD, Ain amikkan barang2 aku kat testbed sebab aku malas nak dengar budak2 tester tanya macam2 nanti.. Mula2 Ain nak anta aku balik terus, tapi aku takmo susahkan dia lagi nak anta kete aku pulak balik nanti.. so aku gagahkan diri memandu pulang lam keadaan penin lalat.. sampai je umah, salin baju, makan, makan ubat, solat Zohor n tido.. kul 5 aku dah terjaga.. takleh tido lagi walopun kepala pening giler.. aku bangun mandi n solat Asar.. still x mengubah apa2 keadaan.. aku pun kol papa, tanya betul ke sok posa.. tapi aku tak gtau pun aku kureng sihat arini.. malas ler kang risau pulak ibu bapa.. papa kate tunggu ler announcement kang.. okeh.. lam kul 8.15 camtu baru diumumkan puasa tahun 2010 bermula pada 11 Ogos 2010.. hehe.. harap2 aku sihat dan cukup kuat untuk berpuasa sok.. ingat nak gi terawih tadi, tapi solat Isya' pun aku rasa bagai di awangan, baik toksah.. takut kang aku kne merangkak nak balik umah lak.. penin masih kuat menakluki kepala aku yg kusut nie..aku dah minum soya tadi, pasni nak makan ubat, nak tido.. sebelum lupa, tima kasih Ain, penat2 balik pun sanggup urut aku lagi tadi.. siap sapu minyak yuyicaplimau... aku sayang kamu.. Salam Ramadhan =)


Z.. aku sedang cuba menjauhi kamu..
maafkan aku jika langkah yg ku ambil ini silap..
sebab aku x memahami caramu..

No comments:

Post a Comment