Sunday, August 1, 2010

Tangis ku kerna Mu



Tuhanku.. dekatkanlah aku padaMu.. ku yakin akan ketentuanMu..

Tiap kali aku lihat Z yg suci itu, aku sedar yg aku sgt tak layak untuk dia.. kebetulan hari yg aku berkesempatan gi opis utk settlekan keje2 aku yg tak pat dibuat waktu pejabat, kena pada hari dia shift pagi.. maka sepanjang pagi td sampai ke petang, naik juling mata aku rasanye duk asik menjeling kat tempat dia.. Astaghfirullah.. aku tak patut wat macam tu.. zina mata.. tapi aku tak tahan.. automatic je mata aku asik ke sana.. ampuni hamba Mu yg sengal ni ya Allah.. jauhilah aku dari segala maksiat.. Tapi, tanpa aku sedari sblm ni, sebab pengaruh perwatakan dia la aku perlahan2 jadi sedikit 'solehah'.. mungkinkah aku lakukan ini utk tambat hati dia? aku harap bukan.. aku harap aku benar2 ikhlas kerana Allah.. 

syukur aku dapat selesai meng'install' software2 yg patutnye dh lama ada kat pc aku.. aku ni suka tangguh2 keje.. puas dh aku try nk ubah, tp last2 jadi camni gak..adehhh... mmg suka last minit punya keje.. dari kecik sampai beso, same je.. hikhik.. ibu slalu bebel kat aku pasal nie.. tapi aku mampu sengih je.. hehehe... 

time kat opis tadi, papa kol.. papa kat skolah adik anta nasik, diorg makan tghari sama2.. adik nak pekse trial PMR sok.. moga adik lulus cemerlang spt aku dulu.. (huhu pasan...) Aku citer kat papa, sok nak gi cabut gigi.. papa pun bukak le citer masa kecik2 dulu, aku le paling penakut nak cabut gigi.. sbb tu gigi aku tak cantik cam adik2 huhu.. dah tu sume gigi geraham aku bertampal sejak skolah rendah lagik.. hukhuk.. malunyew.. tapi masa kecik2, gigi susu aku sume elok.. takde rosak, sbb parents aku tak kasi makan gula2, coklat etc yg membuatkan gigi buruk.. lagipun mmg sejak azali aku bukan seorg yg meminta2.. tak penah kut aku mintak dibelikan gula2 atau coklat.. papa citer, aku penah mintak blikan durian je.. citer yg mengharukan aku.. sebab masa tu papa takde duit sangat.. aku lak suka sgt makan durian.. aku jarang meminta, maka bila aku minta something, sedaya upaya papa akan penuhi permintaan aku.. (terharun lagik...) masa tu papa kata ada rm10 je nak bertahan sampai hari gaji.. aku lak sebut nak durian bile nmpak org jual durian tepi jalan, mane la aku tau papa takde duit, aku kecik lagi masa tu (aku tak igt langsung pun pasal ni).. walopun memikirkan duit yg tinggal seciput tu, papa tetap blikan durian untuk aku.. Tuhanku, Kau masukkan lah ibu bapa ku ke dalam syurgaMu, kerana mereka membuat anak perempuan ini berasa bahagia.. sesusah mana skalipun.. (nangesss....)

petang tadi pakcik plumber merangkap abang kpd tuan umah datang nk betulkan pelampung tangki yg tak betul setting dia tu.. hari ni mulia lak hati aku, aku hidangkan air teh o n kek yg tak seberapa lepas mereka penat lelah betulkan tangki tu.. hihih.. tapi sok diorang datang lagik nak pasang pelampung baru.. nak hidang ape pulak ek.. huhuh


pas maghrib tadi, sebelum baca Quran,
aku peluk Quran tu, rasa Allah sgt dekat dgnku..
menangis kerana aku rasa malu atas kesalahan2 ku 
dan Allah masih memberi aku peluang utk hidup bahgia..
tangis ku kernaMu ya Allah.. ampuni hambaMu yg hina ini
moga aku tidak terhanyut spt dulu lagi..

No comments:

Post a Comment