Thursday, August 12, 2010

Satu Ramadhan

Hari pertama di bulan yang mulia ni berlalu dengan indah.. Bangun sahur dikejutkan dgn bunyi mesej dari Z.. (sebenarnye terkejut, bukan dikejutkan).. dia mesej gtau yg dia dah sampai shah alam dari temerloh.. (eleh tak tanyer pun...) eii nape la, biler aku bersedia nak jauhi dia, dia pulak yg mendekati aku.. arghhh malas nak pk dah.. walopun hepi dia ingat kat aku, dia kata dia rindu kat aku, dia amik berat pasal aku arini, tapi, aku takmo berangan2 tinggi sangat.. let it go with the flow.. aku takmo menentukan apa2.. kalo tak, aku rasa serabut jer.. anyway, tima kasih Z sebab membuat aku tersenyum sepanjang hari.. =)

Walopun angin kat kepala aku ni lum mau kuar sepenuhnye pagi tadi, dan menyebabkan aku susah nak sambung tido, tapi pagi aku tetap berlalu dgn indah.. ngantuk tu bese ler.. menguap2 macam org x tido seminggu.. hahaha.. separuh hari je kat opis, pastu aku gi testbed untuk selesaikan task yg bos kasi.. tapi mission incomplete gak sebab vendor pun tak sure camne nak wat mende tu.. so kne tunggu vendor expert bagi manual untuk meng'complete'kan misi aku.. tak tau ler bile leh dapat.. bos aku ni, tah camane dia leh pk mende yg org len tak tau pun...hebat tul

Petang tadi balik awal dari bese, tapi tetap lambat dari org len.. ngehngeh.. bulan posa ofis hour dari 8am sampai 4:30pm.. aku gerak dari opis tadi dah 5 lebih.. sampai umah, gi kedai jap bli pe yg patut untuk masak.. dalam kul 6 camtu baru start masak.. masak pe? wat ikan pari bakar je cam yang puan atikah slalu buat.. wat air asam sket untuk cicah ikan, telur dadar mayonese. Ain masak sup sayur ngan sambal ketuk.. err first time makan sambal ketuk.. simple menu yet really delicious.. dah lama aku tak makan nasik sampai 2 pinggan.. cuma ikan aku tu tak cukup garam.. ngeee tawar je cam makanan org sakit.. heheh susah ler masak bulan posa nie.. tapi aku memang suka memasak untuk berbuka.. tak besh la mkn kat luar.. kdg2 beli tak kena ngan slera.. bazir.. kalo gi bazar ramadhan tu, tak abis rm10 tak sah.. kan bazir.. dapat makanan sikit jer

sagu aku tak seindah
lam gambar nie
..
Makan punya makan, sampai tak larat nak gi terawih..huhu.. rugi aku.. sebenarnye xde teman nak gi.. kang aku lelap time terawih, sape nak kejut.. slalu ayu ada.. missed her.. err mata pun x larat nak bukak.. aku dh tertido tadi, tapi ni bgn balik..alang2 dh bangun, sahur le terus.. sahur ngan sagu gula merah yg tak berapa menyerupai sagu dh..hehehhe first time buat, sengal pi masak sagu guna air yg byk..men hentam je sebab lam resipi tak tulis pun sukatan air..maen agak2 je la.. pastu selambe je tinggal atas dapur, tak kacau2.. hahahha.. udahnye sagu aku jadi cam agar2 dah.. tapi, disebabkan balancing gula melaka ngan santan aku memang terbaik, sagu agar2 aku tetap sedap hingga menjilat sudu.. ngeee tak malu puji diri sendiri..


sok nak masak pe lak?
heheeee

No comments:

Post a Comment