Sunday, August 15, 2010

4 Ramadhan telah berlalu

Cepat betul masa berlalu.. tak sangka dah 4 hari kita berpuasa.. pagi sabtu pertama di bulan ramadhan aku berlalu dengan sia-sia.. hahaha membuta sampai tenghari.. adeii makruh la posa.. tapi, in the end of the day, i was failed..err..phm2 je la.. asalnye aku ngan ayu plan nak gi pasar borong kat sri kembangan pagi tu, tapi aku ni takleh nak bangun.. sampai papa kol pun aku takleh nak bercakap.. tanya sepatah, jawab suku patah.. (last2 papa putus asa, dia suh aku tido jer la..huhu sori pa..) golek punye golek..dekat kul 2 baru aku betul2 bangun.. mandi solat pastu decide nak gi tesco ngan Ayu.. nak ajak Ain tapi nengok dia sedap je tido.. sian lak nk kaco.. gi tesco bli tak byk pun.. tapi abih gak seratus.. barang dah mahal, duit kite dah kecik.. err gaji pun rasa kecik jer.. biler eh nak naik gaji..

cam bese ler, first time buat puding,
tak secantik lam gamba nie..ngee
Balik dari tesco pulun masak..hehe balik dh lambat, kul 6 lbh baru nak start masak.. jawabnye kul 8 baru ler settle sume..uhu.. tu la akibatnye kalo dh lambat still nak wat ikan bakar.. nak bakar bukan sekejap.. aku uruskan ikan bakar, daging black pepper, masak nasik ngan buat puding kastad (puding masak kul 10pm..hehe). Ayu lak basuh ikan, goreng sayur, wat air asam n wat bandung cincau (terbaik dari kelate nih). Ain pulak tolong kemas2 meja, kemas pinggan mangkuk yg dh basuh, potong tomato.. hehehhe sebab dapur tempat masak ada dua je..kang kalo Ain pun masak jugak, berebut pulak.. hehehe.. Alhamdulillah.. syukur atas rezkiMu Ya Allah.. kami dapat makan secukupnye dan seenaknye..

Nak tau pe citer semalam...?

hehehe sebab dah ngantuk sgt, tak larat aku nak taip..
Semalam memang byk sgt buang masa.. hari Jumaat slalu aku kurang produktif.. haish...aku ingin mengubah tabiat yg tak bagus ni.. tapi pengaruh rakan se'opis' sukar nak tepis.. hahaha bukan bermaksud nak tuding jari pada orang lain..sesungguhnya aku hanyalah insan biasa.. slalu terlalai dan terleka.. Ampuni aku Ya Allah.. 

sian nengok insan yg x dpt mknan secukupnye..how come i can throw away food juz like that??? forgive me Allah..
Petangnye aku gi amik ayu kat putrajaya sentral, pastu gi bazar ramadhan kat presint 2.. tak berapa syok nak jalan sebab hujan..ujan2 pun, banyak gak kitorang beli makanan.. macam yang nak berbuka kat umah tu ada 5-6 orang.. adei.. bazir tul.. 

Pas berbuka gi tarawih ngan Ayu kat surau bawah tu.. ni la first tarawih aku untuk ramadhan 1431H.. huhu.. ruginye aku tertinggal 3 hari pertama tu.. nape aku tak gi? sebab aku tak penah gi tarawih sorang2.. nanti aku ngantuk, tertido, sape nak kejut...huhuhu.. takpa la.. pasni aku gi sendiri.. aku kne berdikari!! mesti! mesti!


Z makin berterus terang..
menjadikan aku semakin takut..
semakin serba salah..
aku tidak sebaik yg kamu sangka Z..
aku insan yg hina..

No comments:

Post a Comment