Monday, August 9, 2010

Prinsip

Apakah prinsip? bagi aku, prinsip adalah suatu pegangan sebagai pedoman dalam meneruskan hidup yg penuh pancaroba ni..prinsip bisa menjadi kekangan padaku, bisa mengehadkan perbuatan dan keinginanku, bisa mengawal nafsuku, bisa juga membuatku menggapai impian.. apa cita membebel pasal prinsip.. huhu.. aku tau sape aku.. kadang2 buat prinsip, tapi nak mengekalkan keutuhan prinsip tu amatlah sukar.. sekali air bah, sekali pantai berubah.. inikan pulak hati manusia macam aku ni.. mudah terpengaruh, mudah simpati, mudah tertipu, macam2 la.. dah macam mudah.com.my.. ape yg takde.. macam2 ada... 

prinsip idup kot nie..hehe aku google jer
Aku pernah berjanji pada diri, pernah memohon pada Allah (dan masih memohon) agar cintaku hanya berlabuh pada si dia yang memang tercipta untukku, pada dia yang mampu membawaku ke jalanNya.. tapi seringkali aku gagal untuk tidak jatuh sayang pada sang lelaki yang melintasi hidupku.. Ya Allah.. aku mohon buat kesekian kalinya, janganlah kau jatuhkan cinta ku pada yang bukan untukku.. dengan itu, hari ni aku menahan keinginan hatiku dari bertanyakan khabar insan itu.. biarlah untuk sehari dua.. aku tidak mau terlalu rapat dengan dia, tak mau terlalu menaruh harapan pada dia.. cuma jgn sampai kami terputus hubungan.. (huhu.. kdg2 aku masih perlu b'kerjasama ngan unit dia)

Keje hari ni agak rancak.. tapi masih dibaluti problem2 yang aneh.. nape la time dah nak abih testing, mesti ada je problem muncul.. (tak baik mengeluh...ngeee) err..badan n tangan masih sakit2 akibat main bowling.. pale pun pening2 lalat sebab makan megi je semalam n byk tido..hahhaha padan muka sendiri... Tengahari tadi dapat brite yang kak Nora sakit perut, ingatkan dah nak bersalin, syukur dia tak apa2.. baru 7 bulan baby lam kandungan dia.. ofismate bertungkus lumus menyelamatkan ibu dan anak ke hospital putrajaya.. huhu kalo aku yang ada kat sbelah kak nora masa dia sakit tu, tak tau le pe jadi... aku dgr pun dah cuak.. ngee takutss.... tadi lunch kat Kyros Kebab ngan Dila.. patutnye gi makan ngan bos skali, tunggu punya tunggu sampai kul 2, skali bos cakap dia ada urgent mende len.. jahatnye bos.. baru nak paw.. hahahha.. petang tadi agak ngantuk la lepas pekena lamb kebab with fries.. hehe.. masuk balik testbed dah kul 3 lebey.. 

Balik tadi dekat Maghrib dah.. tunggu Dila settlekan keje dia le tadi.. orang harapan bos, banyak le keje.. hahaha aku memang tak suka jadi harapan sesape.. takmo terer2 sangat, nanti banyak keje.. kuikui padahal memang tak terer pun.. =D balik tadi lepak tgk kartun sat, pastu mandi, solat, ngaji.. banyak lagi juzuk yg aku perlu abiskan.. aku ingat at least nak khatam sekali tahun nie.. dah lama aku tak ngulang baca Al-Quran.. at least tenang sket hati aku.. aku tau Allah sentiasa ada untuk aku.. walau ibu papa n adik2 jauh di mata, aku yakin sepenuhnya yang di sini tetap ada yang menjagaku.. ingat nak tido awal la malam nie... selamat malam..wassalam =)

prinsip ape yg aku ketengahkan malam ni?
hahahaha.. aku penin :S

1 comment:

  1. arkk...aku runsing...saat aku nak menjauhi dia, tetibe dia mesej la pulak.. Ya Allah.. moga aku kuat menempuh cabaran ini huhu aku tgh pk, nak balas ke tak...tak kut..hehehe kejam ke? tak pun...prinsip..prinsip...err tgk la dulu hehehaha

    ReplyDelete