Monday, August 2, 2010

Cabut gigi


hehehehehe.. akhirnye aku berjaya melalui saat mencabut geraham bongsuku yg hampeh, setelah berbulan2 mengumpul kekuatan dalaman (penakut cabut gigi..) tak pasal2 melayang rm80 untuk cabutan yg tak sampai 2 minit.. huhuhu.. tp ok la, tak sakit sgt, cuma sampai saat aku menaip ni, darah masih kuar..huuuu (dh lebih kurang 12jam nie..)

sepatutnye appointment ngan dokte gigi tu kul 10am.. klinik kat shah alam.. tapi nurse dia kol, katanye anak dokte demam..so nak postpone temujanji aku kepada keesokannye.. aku kata, "camane lak ni, saya dah tak gi keje, so kalo nak wat esok, kena kasi saya MC 2 hari la.." nurse tu dh serba salah.. takkan ada dia nak stuju kasi MC 2 hari tanpa sebab kukuh.. padahal time tu baru kul 8:30 am, leh je aku nak gi kije, tp malas... hehehhe.. bincang punye bincang, nurse kata nanti dia kol balik bile leh buat.. lam kul 10 lebih camtu, nurse pun kol, katenye leh dtg tghari untuk wat tampalan kekal n cabut gigi.. lam kul 12:30pm aku dah terpacak depan klinik tu.. lebey kurang kul 12:45pm, nurse panggil masuk.. dokte pun bius aku (injection tu rasa cam kne gigit semut je rupenye), sambil nak tunggu ubat bius berkesan, dokte cabut tampalan sementara yg ari tu, then buat tampalan kekal.. 5 minit dah setel.. pastu ready utk cabut gigi laks.. debor aku.. dokte cucuk2 kat sekitar gigi terlibat (yg nak dicabut tu ler), mula2 aku rasa la jugak, tapi pastu tak rasa apa dah.. kebassssss mulut aku.. aku ingatkan memang takkan rasa sakit langsung masa nak tarik gigi tu, tapi rupenye rasa la jugak sikit2.. terkenyit2 la jugak aku menahan.. aku tak tau le sebab sakit ke sebab ngeri.. yang pasti aku lgsg tak tengok peralatan yg dokte tu pakai.. hahahhah memang penakut sungguh.. sebelum operasi mencabut gigi geraham bongsu aku tu, dokte pesan, lembutkan badan, maybe kena ganas sikit nak tarik gigi tu (aku ubah dah ayat dia), then sorg nurse pegang aku (aku tak ingat pegang kat ne n pasal ape..kuikuikui sbb tgh saspen), pastu dokte yg kecik molek tu pun berusaha tarik gigi aku tu.. adeiiii.. sakit le jugak, tapi masih leh tahan.. dokte siap cakap GOOD lagi kat aku.. ntah le pasal ape.. ahahhahahh macam budak2 lak.. dapat pujian sbb berani cabut gigi tanpa banyak bunyik.. hehehhe pas dah terpisah gigi dan gusi, dokte pun sumbat kapas kat mulut, dia kata darah byk..2 kali tukar kapas baru aku kemam kapas tu.. dokte tunjuk gigi aku.. eeeee buruk giler... sib bek aku wat keputusan suh cabot.. mmg dah teruk sangat..

pas kuar dari klinik, aku gi cimb nak bayo duit kete.. pusing punya pusing kat sek 18 tu, takde parking yg dekat2 ngan lokasi sasaran.. terpaksa la park jauh sket.. aku anta kasut ikah yang dah putus untuk dijahit.. cobbler pilihan aku cam bese la, pakcik yg kat tepi Baker's Cottage tu ler.. pastu aku pun gi cimb and shoping sikit2.. pastu balik singgah beli air kelapa ngan cucur udang, ingatkan nak jamu plumber yg janji nak dtg petang tadi, skali dia cancel lak, datang esok katenye.. haishhh.. udahnye, pembaziran berlaku le.. dah le aku tak lalu nak makan walopon lapar ni.. asik telan darah je.. jadi drakula sok tak tau le aku..

esok aku EL.. sori la bos, aku rasa cam tak larat nak keje, badan lembik sbb makan roti canai je siang tadi.. ngan gusi yang masih bleeding, ngan badan seram sejuk cam nak demam, aku tak mampu nak keje... (sbenarnye mmg malas sbb sok ada meeting ngan agm) ngeeeee~~~~~~


Z pagi2 dah layan aku mesej..
terbaca kat page fiona
bagai dia amat mencintai Z..
aku ngan Z? complicated and unpredictable..
Tuhan..permudahkanlah urusan kami..
Tunjukkan lah jalan yg sebenar..

No comments:

Post a Comment