Tuesday, August 3, 2010

Something is wrong?

hari ni, aku amik EL..alasan kat bos, aku sakit cabut gigi..hehehehe bos reply mesej aku, "asyik cabut gigi, rongaklah gigi." apparaa bos aku ni.. wat lawak lak.. padahal ni baru aku cabut gigi, ari tu gi tampal je.. skali 5 bijik gigi aku kne tampal bulan ni.. huhuhu slekeh tol tak pandai jaga gigi.. sebijik tampal, RM50.. cuci gigi ari tu rm80.. cabut geraham rm80.. wahhhh nape aku tak terpikir jadi dokte gigi dulu ek? wat tampalan bukan lama pun.. 10 minit dah setel.. cabut lagi la kejap.. (tu pun kalo senang dicabut lew).

Agaknye aku mual2 sebab rasa takut n ngeri tu masih lum ilang..
tapi sejak semalam, aku tak lalu nak makan n minum.. minum ok lagi tapi kne paksa la sebab tekak kering.. tapi sampai bab makan, tgk makanan aje dah wat aku loya.. semalam sebelum cabut gigi, sempat ler aku bedal roti canai and roti bomm ngan teh tarik sekole.. pas cabut, petang tu makan cucur udang sket ngan air kelapa, pastu loya.. pastu tak makan2 dah sampai le tgahari tadi (bangun pun dah kul 1 hehehe). pas mandi n solat Zohor, aku minum teh tarik semalam (smlm simpan lam peti ais sbb tak abis) and cuba untuk makan sebutir cupcake, tapi nak ngabihkan sebutir kek kenit tu amik masa sejam.. adeiii sampai lekit2 jari jemari aku duk pegang je kek tu.. gigit sikit2 je, then paksa telan.. huhuhu.. tu je makanan aku untuk hari ni sampai la ke saat ini.. (eh lupa lak, td ada mkn 2 bijik coklat n separuh bijik puteri ayu yg Ain bawak balik). Ain masak nasik goreng, tapi aku belum mampu nak makan.. jap lagi laa.. pas makan trus tido supaya aku tak rasa mual.. (leh ke?)

arini Z kije malam, so pagi tadi dia mesej2 aku.. aku cita la pi cabut gigi semalam (aku tak gtau awal2 sbb nanti dia takut2kan aku). lebey kurang sejam mesej2, dia pun kata nak sambung tido.. aku pun 'ok' kan je ler.. tetiba dia kol.. ngehngeh.. (sukaaa ^^,)

Z: heloo..assalamualaikum..
aku: w'salam..ai kate nak tido..apsal kol pulak ni
Z: saje..nak dengar suara na dulu..
aku: (gelak je le..nak cakap pe lagi..huhu)
Z: sakit lagi tak?
aku: tak sakit dah..
Z: (macam2 la dia tanya cabut gg yg mana, kat mana, cuci gigi bape rm, etc..)
aku: dokte yg rawat na tu pompuan, comey je dokte tu..
Z: owh yeke pompuan..Z nak gi gak la..
aku: pegi laa..tp dokte tu dh kawen..
Z: tak kesah la.. asalkan pompuan.. (gurau le konon)
aku: gatai ngat aih...
Z: na dah mandi lum ni..
aku: nak gi mandi la nie..
Z: ok..Z nak tido nie..
aku: ok gudnite..(padahal matahari dh tinggi)
Z: lagi....(ngade2)
aku: dah tu je..
Z: hehehehhe ok la bye..salam..
aku: bye..w'salam

Z ni cakap laju (ekspress) sebenarnye, tapi sebab aku penah tegur ari tu, dia try kontrol kelajuan percakapan dia sbb aku citer aku susah nak paham kalo org cakap laju sgt.. hehhheheh.. papa pun cakap slow motion je.. meleweh-leweh.. aku pun sama.. kalo cakap laju sket, mesti tersasul2 perkataan aku sebut.. malu..


Fiona wrote: no white flag..
Dalam hati aku: menangis mengenangkan cinta lampau..
kerna aku pernah melalui cinta bertepuk sebelah tangan..
pedih..seksa..dan masih bisa membuatku menangis walau telah sekian lama ia berlalu
Syukur ya Allah, Kau masih beri aku kesempatan merasa bahagia, walau ia bersifat sementara..

No comments:

Post a Comment