Sunday, August 8, 2010

Tiga Malam

Jumaat
Keje cam bese.. masih di RnD melayan testing.. too bad, tinggal 3 test case je lagi, tetiba ada problem.. tak tau problem celah mane.. something wrong with the configuration kut.. whateva.. aku makin malas nak amik tau.. tengahari cabut lari pi makan kat nasi beriani gam tepi uniten.. jauh la plak gi mkn.. Dila la ni beria2 nak mkn, tak padan ngan demam, slera beso.. aku, Dila, Ain, ngan Mira je yang pegi.. nasi beriani ayam rm12 + air sirap rm2.. adus.. dah la tak abih nasik aku.. kenyang sgt kut sbb pagi tu dah layan nasik lemak ngan Nur n Tasha.. sedey la tengok nasik tak abis.. tapi nak wat camne, sumbat gak kang, aku yang merana.. pas pekena nasi beriani gam, mata pun bagai di gam2.. heheh.. aku menguap tak henti2.. Dila pun suggest pegi minum something hot.. tah pahal Dila ari tu, byk lak songehnye.. layan je la, sbb sume malas nak masuk opis.. mentang2 bos takde, gi meeting, anak buah amik kesempatan.. well, jumaat memang agak memalaskan aku dan rakan2.. huhu.. kitorang gi minum kat Saba' cyberjaya.. kedai nasik arab.. kedai ni ari jumaat bukak pas solat jumaat.. masa kitorang datang tu lam kul 2 lebey, kedai baru bukak, tapi org dah ramai.. kami order air panas je, aku ngan Mira berkenan pulak tengok puding karamel lam peti, terpaksa la order 2 bijik.. harga sebijik dah rm3.. hahaha dah la kecik giler.. tapi keenakannya perghhh masih terkenang2 sampai la ni.. hehe.. lebey kurang kul 3.15pm, kitorang balik opis.. slamber betul.. aku tau ini salah, curi tulang, tak berkat gaji, tapi....ala cover la balik time2 yang aku keje balik lewat tu kan.. leh ke camtu.. huhu.. masuk je testbed, budak2 tester sume tertanya2 mane kitorg gi.. terpaksa tipu sikit yg kitorg ada keje len tadi (dosa lagie..waa).. pas keje, aku ngan Ain gi pasar malam Putrajaya kat presint 2.. beli barang2 untuk masak sebab minggu depan dah nak posa kan.. kitorang lebih suka masak instead of beli makanan siap.. tak slera la asik makan luar je.. sambil tu leh asah skill memasak kan.. kate nak kawen.. =)

Sabtu
Pagi ni bermalasan atas katil sampai kul 10.. bangun basuh baju n buat pe yg patut.. petang ni kne gi main bowling kat the mines.. tapi aku ngan Ain takde ati nak gi pun.. ntah la.. tapi aku kuatkan semangat, kena pegi jugak demi En Luqman dan unit kami.. tak mau belakang hari nanti org mengata, tak dapat bagi kerjasama.. huhu.. sebelum gi bowling, Ain sempat masak macam2.. buat jemput pisang lar, masak nasik ngan sambal udang petai n ayam goreng.. perghh memang layan la.. walopun aku tak makan petai, aku kutip udang je la.. perisa petai kat sambal tu aku layan je.. memang superb la Ain masak.. gi bowling tumpang bf Ain.. kitorang gi satu kete la.. sampai the mines, cepat je dapat parking sbb parking dia ada sensor, kalo petak kosong kaler ijau nyala kat lampu atas, kalo tak kaler merah.. so dari jauh dah nmpak mane petak kosong.. hebat tul teknologi sensor.. ahaha.. masuk mines, cari punya cari tempat bowling, akhirnye jumpe.. tepi surau, kat tingkat 4.. agak tersorok la tempat nie.. mula2 aku takmo main, grup asal aku diganti oleh bf Ain.. tapi tetiba ada grup tak cukup org.. so terpaksa la aku join grup tu.. debor gak sebab ni second time aku men.. takle terer sgt.. byk gak masuk longkang.. nasib ler team aku tu 2 org terer, 2 org tak.. hehehe seimbang ler.. tapi tak sangka leh menang tempat ketiga.. bangga gak weh.. walopun aku tak menyumbang banyak mata sangat, tapi ada gak beberapa kali aku strike.. hehehe.. layan je la.. tgk bos pun hepi jer.. kawan2 sume hepi.. aku pun hepi.. tapi dalam hati, aku sedang menanggung merindu..

lazattttt :leleh:
 Pas abis bowling, Ain n bf culik aku gi Ikea.. makan2 kat Swedish restaurant.. sedap bangat.. berbaloi dgn harga.. paling best kek Daim tue.. sukanye aku.. pas makan jalan2 lam Ikea, nak giler aku tgk barang2 dia.. cantik sangat..comel..moden..ceria.. bestnye kalo rumah aku nanti barang2 sume beli kat Ikea.. (kne ngecek laki aku nanti..hehu) aku beli loyang untuk ibu, specialnye loyang ni, sisi dia leh dilonggarkan, then tapak dia bleh dikeluarkan.. so takyah la nak kuarkan kek kne terbalik kan atau cungkil2 tepi2 kek tu.. memudahkan keje.. harap2 ibu suka.. loyang tu rm45.. mahal ke murah? ntah ler.. yang penting aku nak ibu hepi.. sebelum balik umah, Ain n bf nak singgah minum dulu, maka tersadai la kami kat restoran kolam putrajaya sampai kul 1 lebih..minum2 borak2 n kutuk2 org yg tgh karaoke..(sorie..hehehe) dah tak tahan sejuk, baru kitorg balik.. sampai umah mandi, solat, ngaji sket, layan fesbuk sket, tido...ZzzZZZzzzzz


Ahad
Pas solat subuh, aku sambung tido sampai kul 3 lebih.. hahahah lama giler layan tido.. tu la semalam tido dekat kul 4 pagi.. padan muka.. bukan aku tido straight sampai petang, ada gak bangun basuh baju tengahri tu sebelum sambung lagi tido.. hahhaha.. keje nye tido je arini.. bangun masak megi je.. pastu layan fb, layan game, sambil berharap Z akan mesej aku.. huh... aku dah anta satu mesej tadi, kalo dia tak balas, sampai biler2 pun aku tak mo mesej dah.. aku akan anggap dia takmo layan aku dah.. mungkin dia tak mau aku terus berharap pada dia.. dan seharusnya aku patut memahami keadaan ini.. sebab aku bukan budak2 lagi.. bukan budak2 yang baru nak kenal erti cinta.. moga cinta aku terus utuh pada Ilahi..

Tuhan..jauhi aku dari kesepian..
Dekatkan aku padaMu...

1 comment:

  1. dia balas la pulak mesej...waduh.. sampai bila harus aku bermain tarik tali nie.. penat.. tapi ni je usaha yg aku mampu wat..

    ReplyDelete