Thursday, August 5, 2010

Berterus-terang

Allah.. mengantuknya aku hari ni.. pasai pa? duk layan ym ngan Z ler punye pasal.. syok sgt sembang sampai kul 4 pagi baru aku tido.. bukan Z tak suh aku tdo, berkali-kali dia suruh, tapi aku tak mau.. sebab dah lama aku tak ym ngan dia.. lagipun semalam dia tak byk keje (dia shift malam).. 

Sembang punya sembang, terbukak la cita pasal fiona.. mula2 mmg aku nak tanya, tapi rasa tak sedap lak, aku batalkan la niat nak bertanya tu.. tetiba dia yang timbulkan sendiri mende tu.. cam leh baca pikiran aku lak.. so dia pun citer yg antara dia dan gadis itu mmg takde apa2.. dia ngaku yg gadis tu jatuh hati pada dia, tapi dia anggap gadis tu sekadar kawan biasa.. byk la yang dia luahkan semalam.. tak sangka dia leh citer kat aku.. biasanye susah dia nak citer panjang2.. at least, aku dapat menyelami sedikit perasaan Z.. untuk memahami dia, mungkin aku kena fahami diri sendiri dulu.. sebab impian dan hala tuju kami tak jauh beza.. citer punya citer, usik punya usik, at last dia terus-terang kat aku, yang dia ada rasa sayang kat aku kut (tapi ada kut lak kat ujung..) hahahaha hepi gila aku, walopun dia ragu2, tapi aku paham sebab aku ngan dia sama, ingin jatuh cinta hanya pada pasangan seperti ketentuan Ilahi.. aku pun selamba je persoalkan, nape aku tak leh jadi calon dia sedangkan dia sedang tercari2 calon isteri.. alasannye, dia lum sedia nak bagi komitmen.. emm no komen la aku, aku leh doa n berharap je moga Allah permudahkan urusan kami.. jika benar dia jodohku dan aku untuknya, InsyaAllah akan dipermudahkan jalan ke arah itu..

Tengahari tadi join budak2 testing makan buffet kat tempat bese.. mana lagi kalo bukan buffet rm14.50 kat pusat komuniti cyber tu.. ni kali ketiga aku makan kat situ, tapi kali ni aku tak lalu nak makan banyak.. sepinggan je aku amik, tu pun nasik sikit, lauk 2 jenis, lasagna sket, pastu amik puding sagu.. mana pergi aku yg slama ni kuat makan?? aduh rugi rasanye hari ni.. dah la kne bayar lebih sebab lagi 2 tempat yg kitorg book tak dipenuhi gara2 ada yg sangkut lam meeting.. redha aje la..

Santan leh lebatkan rambut..tul ke?
Wait and see rambut Dila nti..
Keje tak best hari ni.. tapi hari ni dah dua orang kata aku garang.. haish.. entah le.. camane balas emel pun org leh detect aku garang? memang garang pun.. tapi bertempat ler.. huhuhu.. abis keje tadi dah kul 8:15 sebab tunggu Dila settlekan keje dia.. sian lak kalo nak tinggal sebab dia slalu tunggu aku.. ingatkan balik awal tadi, Dila ajak teman dia basuh kete kat tepi oldtown, tapi memandangkan hari dah malam, kitorang decide nak balik je la.. Dila follow aku gi pulau meranti sebab nak bli santan, nak letak kat pale dia yg dah nak botak.. sian Dila.. gugur abis rambut sebab tekanan keje (kot..hahaha).. pastu aku pun balik, mandi, makan aiskem ngan beskut, tgk tv jap (citer tudung ekspress..cam best je citer tu tapi aku tak suka diorg pakai tudung n buat sanggul tinggi demi nak gayakan tudung tu.. tah ape2).. pas citer abih, aku masuk bilik and bertapa depan laptop nie.. nak tido awal la.. ngantuk sangat ni.. kena cover tido semalam..nite..

Z balik kampung..
bestnye..jumpa mak ayah..
papa, ibu, akak rindu.....

No comments:

Post a Comment